Tandlös dotter



När jag lämnade Alva på dagis imorse så var det samma kaos som vanligt på parkeringen. Jag tror att det är fler som lämnar kl 9 än andra tider och så har snön tagit en hel del plats, så det finns aldrig några platser när man kommer. Idag stod det en stor lastbil där också, han var inte så glad för han kom ingen vart eftersom folk hade parkerat mitt i. Till slut ställde jag mig utanför köksingången till dagis, på gångvägen... Men jag förstår inte vad jag ska göra???
Oscar somnade medans jag åkte och tankade så han fick sova en liten stund i bilstolen, medansjag gjorde mig iordning. Sen gick vi till öppna förskolan och var med på sångstunden. Det märks så väl att Oscar tycker att det är kul. Sen var vi kvar ett tag och lekte och Oscar fick mat innan vi gick hem.
Väl hemma så var det lunch till mig och sen lekte vi en stund innan vi hämtade Alvis.
Eftermiddagen har bara försvunnit...
Efter middagen så gick Alva till grannen och lekt. Hon kom hem klockan sju och gjorde sig iordning för sängen. Sen gjorde vi som vi gjort de senaste kvällarna, vi tittade på halv åtta hos mig tillsammans. Jättemysigt! Sen när det är slut så är Alva jätteduktig och går och lägger sig på en gång.
Men idag blev vi lite distraherade av att vår stora 5-åring som tappade sin första tand nu på kvällen!!!
Så nu har vi lagt tanden i hennes fina burk hon fick när hon döptes och vi har skrivit ett brev till tandfén där det står att hon vill spara tanden. Så får vi väl se imorgonbitti vad tandfén har gjort... Är det fortfarande en 10:a som gäller, eller kommer hon med en 20:a???



Claes har precis åkt för att handla och hämta hem Elin. Jag har en jättestor tvätthög att ta hand om samtidigt som jag ska titta på Grey´s.
Det blir tydligen inget av min dröm att resa bort en vecka nu. Claes har pratat med sin nya chef och de vill att han ska börja jobba tidigare... Så då får vi i så fall åka över påsk, vilket jag inte vet om jag vill... Jaja, vad är väl en bal på slottet...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tandfén brukar ju ge en hundring nu för tiden ;-) Och föresten är hon en gammal fotomodell sa Oliver när han var liten :-)

2010-03-11 @ 09:54:49
Postat av: Anonym

Tandfén kom med en tia och lämnade kavr tanden så Alva var väldigt nöjd på morgonen. Och mamma och pappa kom med nya melodifestivalskivan :-) Så vi har dansat hela morgonen...

2010-03-11 @ 10:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0