Faran är över

Igår var det dags att besöka Astrid Lindgren igen... När de hade gett honom lugnande och det hade tagit en liten stund var det dags att ta bort bandagen och titta efter hur det såg ut. Och till allas lättnad såg det jättefint ut!!! Det har inte läkt helt, men det ser defenetivt bra ut och kommer INTE att behövas någon operation. Jag märkte på både läkarna och systrarna att de hade nog trott att det var aktuellt med op.
Men sen tror jag att han fick någon snetändning när de gav honom uppåttjack för att han skulle vakna till lite. Han blev helknasig och vägrade vara stilla. Han skulle bara stå och gå, men benen bar inte så han bara trillade. Jag fick sitta på golvet med honom och hålla i så gott det gick... Jag var helt genomsvettig, det var jobbigare än vilket gympass som helst.
Sen fick han välling och så fick han syn på att jag åt en bulle så då kastade han iväg vällingflaskan och gallskrek tills han fick en bit bulle. Den tog han hela på en gång och verkligen tryckte in i munnen. Han var helt galen och det tog lång tid innan jag fick honom något sånär lugn. Innan dess vågade jag inte åka hem eftersom han sitter i bak i den bilen jag har nu och jag ville ha lite koll på honom.
Claes var hemma med Alva som pendlade upp och ner i feber...
Elin slutade efter lunch så då åkte hon ner till centrum och klippte och slingade sitt hår. Claes åkte ner och löste ut henne när hon var klar. Jag tyckte att det blev bra, men det tyckte förstås inte hon... Hon är inne i en period där hennes hår är det värsta som finns... Och jag kan förstå henne, hon har juuärvt min hårkvalité, dvs jättetunnt hår utan någon som helst volym och man kan inte göra något alls med det...
Efter middagen åkte Elin och jag iväg till gympan. Alva fick stanna hemma och vila upp sig.

Idag har jag varit och jobbat, Elin i skolan, Alva hos min mamma och Claes och Oscar på dagis. Imorgon ska vi lämna Oscar på dagis som vanligt och Alva ska få gå till skolan :-)
Och nu håller vi tummarna för att det håller i sig så ett tag...


Kommentarer
Postat av: Nettan

Så skönt att höra att armen är på bättringsvägen.

Roligt för Oscar att komma tillbaka till dagis, han verkade ju mycket energi :)

Hoppas ni alla får vara skadefria och friska nu.

Kram

2010-09-29 @ 11:05:32
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0