Hur trött kan man bli av att jobba???

Nu har jag jobbat i två dagar och jag är helt slut!
Det känns inte när jag är där, men när jag kommer hem så kommer tröttheten och värken i nacken som ett brev på posten...
Men jag hade glömt bort hur kul jag tycker att det är. Jag älskar att få ta tag i nya utmaningar och hitta lösningar. Ju krångligare desto bättre :-)

Ikväll är det föräldramöte i Elins klass, men jag är så slut så jag stannade hemma. Krille skulle (för en gångs skull) gå, så då är vi representerade ändå. Claes hade en middag med kunder som han hade tänkt att hoppa över, så jag sa att han kunde gå på den.
Själv ska jag umgås med min vetekudde, tv:n och datorn.
Försöka lägga mig tidigt, för det tar på en att gå upp så tidigt.
Appropå det så var vi på fritids redan kl 07.05 imorse så Alva fick äta frukost utan några reprimander. Hon som jobabde där hade till och med tid att prata med mig och Alva en stund :-)
Men nu innan Alva gick och la sig så sa hon att hon inte vill äta på fritids, men hon har gått med på att prova imorgon och prata om det ihelgen.
Nästa vecka kommer jag hur som helst att lämna senare både tis och ons, och hon skulle hinna äta lite hemma innan vi åker på morgonen och ändå vara där vi 07.15. Så vi får prova oss fram.

Jag har även pratat lite snabbt med Alvas fröken idag och de har inte märkt att Alva inte har någon att leka med, men de skulle hålla extra koll. När jag frågade Alva idag vem hon hade lekt med så svarade hon: de flesta :-) och sen nämde hon flera namn. Skönt!

När jag skulle gå ner och laga mat idag så tog jag påsen med potatis och då rann det en massa gegga ur påsen... Det märks att maten inte trivs just nu, man får slänga massor. Men det blir väl förhoppningsvis bättre nu när det blir kallare. Ialla fall så orkade jag inte tänka något nytt så jag tog barnen och hoppade in i bilen och åkte till McDonalds. Till Alvas stora glädje så åt vi där :-)

Häromdagen när jag var i Kista så köpte jag tights och tröja till Alva. Hon provade och tyckte att det var jättesnyggt. Så jag skulle fota med kläderna på. Efter första fotot så frågade hon om hon fick göra som man ska och så satte hon igång och poserade. Så det var bara att fota :-)

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0