Söndagsslappa

Sitter just nu i soffan med en kopp kaffe och bara slappar. Jätteskönt! Barnen leker och tittar lite sporadiskt på tv och Claes har fått sovmorgon.
Snart ska jag gå ner och sätta på en maskin tvätt och skriva ihop en inköpslista. Jag tänkte passa på att åka och handla innan Claes åker. Han ska till Holland och kommer inte hem förrens på fredag kväll. Så nu gäller det att planera!!!
Gympan början imorgon och Alva har dans på ons, Elin kommer på ons och då har ju hon träning on och tor. På tis har jag möte på jobbet så då slutar jag lite senare. Men utöver dessa "vanliga" inbokade saker så har jag inte bokat någonting annat och tänker inte göra det heller. Det lär nog räcka och bli över ändå.

I fredags när Claes kom hem så hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning och sen åkte jag in till stan med Jenni. Vi gick först och åt (eller kastade i oss maten för vi hade så ont om tid...). Sen gick vi till Berns där Make up store hade visning. Jennis syster är marknadschef där så hon hade ordnat biljetter :-) Det var trevligt, jag har aldrig varit på någon modevisning tidigare så det var häftigt.
Sen gick vi ut på stan och drack drinkar. Tyvärr är vi alldeles för gamla, de ställena som jag vet att man kan gå på är de ställena som jag gick på för 10 år sen och det innebär att folket där är 10 -15 år yngre än oss... JAja, det var trevligt ialla fall. När vi letade efter ett nytt ställe att gå till så var Jenni så kissnödig att hon ville gå in på ett hotell och kissa, jag protesterade först, men sen följde jag med. Och döm om vår förvåning när hela fotbollslandslaget stod där!!!

Igår skulle Claes hitta på något med Alva. Han bestämde bio. Toy Story 3 på 3D. Alva hade först vägrat att sätta på sig glasögonen och efter halva filmen ville hon gå därifrån, så då åkte de och tvättade bilen istället... Hon var nöjd när hon kom hem. Claes hade nog gärna velat sett hela filmen... Men så kan det vara. Och då vet vi att vi väntar ett tag till innan vi går på bio med henne...

På kvällen var vi hos Mange och Jeanette på middag. Mange fyller år på måndag så vi firade honom. Mamma och Jonas var också där. Vi har ju inte gett Jonas någon present än (han fyllde i juli...) så både Mange och Jonas fick en varsin biljett till Håkan Hellström!!! Jag har också en biljett!!! Claes är ute och reser då så han kan inte, men mamma har lovat att vara barnvakt :-) Ska bli jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0