Ikea

Idag har vi varit och spontanshoppat ett badrum :-)
Claes skulle till Ikea och köpa vissa saker till kontoret så då passade jag och Oscar på att följa med.
Oscar trodde att hela varujuset var ett enda stort lekhus. Han provade sängar, hoppade upp i soffor och väntade på att någon skulle sätta på tv:n :-)
Efter ett tag så åt vi lunch. 16:- för 8 köttbullar med mos till Oscar, 39:- för kycklingfilé och pommes. Otroligt billigt!!!
Efter lunchen så somnade Oscar i vagnen och då passade vi på att shoppa loss.
Vi har pratat om att köpa lite nytt, men billigt till badrummet på ovanvåningen. I väntan på att vi har råd och tid att renovera helt. Vi hittade en ho, ett underskåp och ett överskåp och allt gick på under 500:-. Det var 75% rea på den serien,s å det var ju bara att passa på.
Nu ska vi bara se när det kommer upp.... Det lär nog ta ett tag :-)

Alva hade med sig en kompis hem idag. Det är så kul tycker jag. Jag har varit lite orolig för att hon kanske inte har någon att leka med. Men hon har inte sagt något på länge och nu har hon börjat ta hem kompisar. Känns jätteskönt i mammahjärtat.

Nähä, nu ska jag plocka lite härhemma så att Rut kommer åt att städa imorgon ;-)
Och kanske bjuda den vakna delen av familjen på en kopp thé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0