Myshelg i Linköping

Söndagkväll framför Wallander med min dotter. De yngre barnen och Claes sover i varsin helg. Helt slut efter helgen :-)
Igår fm packade vi ihop oss och åkte till Linköping. Elin stannade hemma, UVGK hade uppvisning i centrum och sen hängde hon med dem. Hon sov hos Krille (hoppas jag).
När vi kom fram så klädde vi på oss och sen gick vi ut på isen. Claes, Ronnie och Alva åkte skridskor och Jenny och jag drog en varsin pulka med Oscar och Molly i.
Sen blev det god mat, melodifestival och en massa snack om allt mellan himmel och jord.


Molly tycker att det är jättekul att åka pulka.

Oscar ringer viktiga samtal och Molly fixar med datorn

I förmiddags efter frukosten så packade vi ihop oss. Vi hade en jättemysig dag. Vi började med att titta på getter, kaniner och hästar och sen åkte vi pulka. et var en ganska brant backe. Och Alva skulle förståss åka ända uppofrån. Hon fick världens fart och skrattade så att hon kiknade. De andra barnen tyckte också att det var jättekul och ville åka mer och mer.
Sen gick vi på ett värdshus och åt lunch. Det låg i gamla Linköping. Jättefint! Dit vill jag åka igen.






Alva hittade sitt favoritplats!


Alva in action i backen


Familjen Bergdahl!!! Tack för en supertrevlig helg!


Så vi har verkligen haft en superhelg! Nu ska jag kolla klart på Wallander och krypa ner i sängen så jag orkar med nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Jonas

När man ser Alva så så verkar det självklart att ni borde skaffa ett husdjur till henne som hon kan ta hand om. Eller kanske bara ett på lån till och börja med, kanske en vecka vid påsk eller så för att se om hon klarar av det?



/Jonas

2011-03-01 @ 10:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0