Febriga barn

Igår skulle Alva åka skridskor med Sofie och Jennifer, men hon vaknade med feber som bara steg under dagen. Istället fick hon vara inne och hjälpa Claes och montera ihop skåp. Jag klädde på Oscar och gick ut istället. Det var jättefint väder, men han verkade inte uppskatta det. Vi tittade lite på när Sofie, Nicke och Jennifer fick på sig skridskorna och kom iväg, sen satte jag Oscar i pulkan och då blundade han. Jag tror att det var för att han fick solen i ögonen, men efter en stund så sov han ;-) Eller så tyckte han bara att det var mysigt att ligga på pulkan i fällen och bli dragen. Jag passade ialla fall på att gå en sväng.
När vi kom in så visade det sig att även Oscar hade fått feber. Så det var därför han satt så stilla...



Vi frågade Alva och hon ville ändå åka till farmor och farfar, så det gjorde vi. Men vi förvarnade att vi kom med febriga barn och att vi kanske behövde åka hastigt. Barnen fick alvedon och sen var de speedade resten av kvällen. Vi stannade och tittade på andra chansen och sen åkte vi hem.

I fm så åkte Claes iväg till Bauhaus, K-rauta och Ikea för att köpa lampa och lita annat till badrummet. På em åkte jag in till jobbet. Claes åker till Växjö imorgonbitti och blir borta till tis kväll, så om barnen tänker fortsätta att vara febriga så tar det ett tag innan jag kommer tillbaka till jobbet. Och jag har ju inte varit där sen i tisdags.

När jag kom hem så stod maten på bordet och lampan i badrummet var på plats :-)
Nu behöver vi bara hjälp av någon att sätta fast handfatet och framförallt blandaren. Sånt får/kan man tydligen inte göra själv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0