Kondition och viktminskning

Jag "råkade" ställa mig på vågen igår och i år är nog första gången i mitt liv som jag har gått upp i vikt under julhelgerna :-) Så jag ska inte klaga eftersom det inte är något jag brukar dras med.
Men jag har funderat ganska mycket sista tiden på att jag verkligen MÅSTE börja träna. Men det är mest pg av att jag har så fruktansvärt dålig kondition och grundstyrka. Och ska min kropp klara av att göra allt jag vill att den ska göra så måste jag börja träna.
Min nacke kommer i slutändan också må bättre av det. Det jobbiga är att det är en period på ganska länge som jag blir sämre innan det blir bättre. Jag vet inte hur länge för jag har aldrig orkat mig så långt...

Så mitt mål är att till den 1 juli ha gått ner 4 kg och omfördelat en del :-)
Jag ska då även känna att jag mår bättre av träningen och att jag orkar mer.
Jag hoppas också på vad alla säger med bättre tålamod, bättre sömn osv.

Så håll tummarna för mig nu att jag orkar stå ut när kroppen säger nej.
Jag ska peppa mig själv ett tag till och börja när vardager börjar härhemma. Så det blir den 16 jan som startskottet går!!!

Jag skriver om det här för ni är några som läser och då kan jag inte komma undan :-)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Det är fruktansvärt att träna när man inte är van, min nacke värkte och värkte första året. Hade nog gått över snabbare om jag inte gett upp lite då och då och tog pauser.

Men kondition mår man bra av, man får igång blodcirkulationen och med det faktiskt mindre värk.

Men ta det LUGNT!

Jag träffas gärna och tar en rask promenad någon ledig dag eller eftermiddag :) Säg bara till! Mycket trevligare att ha lite sällskap.

Jag märkte stor skillnad bara av att börja gå till och från tåget här i väsby och solna när jag jobbar. Väger mig gör jag aldrig men helt plötsligt så passade byxorna igen som jag inte kunnat ha sen jag blev gravid med Hampus. Jag är piggare (för det mesta) och det är härligt med frisk luft.

Själv måste jag komma iväg till gymmet oftare, endast promenader räcker tyvärr inte men är en bra start.

2012-01-03 @ 22:56:13
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hemma hos oss fungerar det att strypa allt med mycket fett och socker på vardagarna och ha tillåtelse att frossa lite mera på helgen.

Det är otroligt vad god mat man kan laga UTAN grädde, matlagningsgrädde och smör. En god kokbok eller alra helst tips och recept från andra är nog det bästa.

Detta mår hela min familj bra av och så är det faktiskt så att det är mycket godare om man bara får det där sötsliskiga och fettdrypande någon gång ibland... ;-)

2012-01-04 @ 12:05:46
URL: http://frokenkicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0