Vardag tack!

Trodde inte att jag skulle be om det, men ibland behövs det.
Jag skulle nog kunna vara ledig ett tag till och gå härhemma och skrota. Har en hel del jag skulle kunna göra. Rensa bland gamla tidningar, rensa i garderober, gå igenom Alvas alla leksaker och andra mer eller mindre roliga projekt.
Men med det här otroligt tråkiga vädret så är vi mer eller mindre fast här inne. Det är inte direkt så att man vill gå ut och leka. Varken jag eller barnen... Och nu har vi hittat på en massa olika saker; lek & bus, Pelle Svanslös m.m Man kan ju inte hitta på saker varje dag heller.
Men det innebär att barnen blir rastlösa och vill ha hjälp till sysselsättning. Mina projekt blir alltså liggande... Men vi har lekt, spelat spel, ritat, pysslat och lekt.
Och de är så rastlösa så de bara röjjer, vilket innebär att jag måste gå efter och städa hela tiden...
Så nu smyglängtar jag faktiskt efter att de ska få gå till dagis och skola :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0