Snart vardag igen...

Imorgon ska Claes jobba och Alva gå i skolan. Oscars dagis har studiedag, så han och jag är hemma en dag till. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, med han måste sysselsättas...
Igår var det inget bra på tv, så Claes och jag tog fram Travspelet. Vi började spela vid nio och var inte klara förrens vid 3... Så det var inga pigga föräldrar som vaknade idag. Vi fick fikagäster vid 14, så vi plockade lite härhemma innan de kom. Jag och barnen bakade lite muffins också.
Det var Jessica, Göran och Max som kom och hälsade på. Trevligt! Det var ett tag sen jag såg dem nu. Jessica ska ha barn i slutet av månaden och hon såg ut att må så bra. Max fick en försenad födelsedagspresent av oss och jag fick av dem. Två flaskor vin och en flaska skumpa :-)
När de åkte så åkte Claes iväg till ica maxi och handlade. Han ska vara borta lite i nästa vecka och då är det skönt om jag slipper handla så mycket.
Jag hade tänkt att träna idag, men jag var för trött och så har jag grymt ont i nacken. Hoppas att det inte är sviter från träningen. Imorgon hinner jag inte, men på tisdag ska jag komma iväg. Jag tänker inte ge upp pg a "lite" smärta. Men det är ju inte så lätt när man knappt kan röra på högerarmen...
Igår sysselsatte vi oss med att göra olika paket av de leksaker som Alva inte vill ha kvar och la ut på blocket. Det tog hela dag. Men skönt när det är gjort. Så nu har vi massor med olika små påsar i hallen med sorterade paket i.
Ett av paketen :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0