Svart måndag

Igår var ingen kul dag. Jag hade planerat allt så bra.Skulle till tandläkaren kl 13 och sen hinna träna innan jag hämtade barnen. Men allt blev ändrat.
Tänk vad en tiondelssekund kan göra...
När jag hade lämnat av barnen och skulle åka till jobbet så var det som vanligt kaos på parkeringen och vägarne utanför skola/dagis.
Jag kom till ett ställe där det var enfiligt och de hade föeträde från andra hållet. Så jag stod snällt där medasn ca 25 bilar körde förbi. Sen var det en liten paus och då var det en snäll chafför som stannade på andra sidan så att vi kunde åka. Vilket jag gjorde. Då kom det en idiot och körde om hen och körde in på det enfiliga därjag redan hunnit halvvägs. Så jag var tvungen att stanna. Vilket hon bakom inte hann med att se... Så hon körde in i mig.
Min första tanke var NEJ!!! det här händer inte. Om jag inte går ur bilen så kanske hela situationen försvinner...
Jag var helt skakis och åkte, efter samtal med hon som körde in i mig, hem och tog en kopp kaffe. När jag lugnat ner mig så åkte jag till jobbet.
Men väl där fick jag ondare och kunde knappt samla tankarna, var nog mer chokad än vad jag trodde.
Jag fick tid på närakuten och fick träffa en helt underbar läkare. Det är man inte van med... Hon sa många bra saker. Bla sa hon att jag ska vila ett par dagar och ta ordentligt med tabletter så att det inte blir någon dålig spiral med spänningar osv.
Igår blev det bara värre och värre och när jag väl kom hem så låg jag bara i sängen. Tog till och med en halv morfintablett innan jag la mig för natten. Men jag har inte vaknat så många gånger inatt, så den gjorde nog gott. När jag vaknade imorse så kändes det lite bättre, så nu håller jag tummarna för att det inte blir värre.
Jag har ledig dag imorgon så då ska jag bara vara hemma och vila. Men jag är redan rastlös, så vi får se hur det går...
 
I lördadgs var vi i Stinsen en sväng för att köpa nya byxxor till barnen. Så här fina och färgglada blev de när de fick välja själva :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0